Спеціальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 146 «Вербичка» Запорізької міської ради було відкрито у 1963 році. 

 Як спеціальний, для дітей з порушеннями зору, дошкільний заклад існує з 1979 року. Це перший дитячий садок в Запорізькій області лікувально-профілактичного профілю, який реалізує розвиток збережених зорових функцій у дітей з порушеннями зору, відновлення їх до норми медичними і педагогічними засобами. У закладі здійснюється своєчасна допомога дітям з різними вадами зору, задовольняються їх потреби в освіті, вихованні. З 2009 року в садочку працює група для незрячих дітей.

Групи у спеціальному закладі дошкільної освіти укомплектовані за віковими ознаками дітей (від 2-х до 7 років) із урахуванням ступеня порушення їх зору:

- для дітей зі зниженим зором, з косоокістю і амбліопією та з іншими складними порушеннями зору: 5 груп (з них – одна група для дітей раннього віку).

Кількість дітей, що відвідують заклад, відповідно до мережі на 2024-2025 навчальний рік складає 52 особи, фактично відвідує заклад 62 дитини (з них 13% інвалідів по зору)

Мова навчання - державна (українська)

Спеціальний заклад дошкільної освіти (ясла -садок) № 146 "Вербичка" Запорізької міської ради достатньо укомплектований кваліфікованими кадрами


До педагогічного складу відносяться:

директор,

вихователь-методист,

вчителі-дефектологи (тифлопедагоги, логопед),

практичний психолог,

соціальний педагог,

інструктор з фізкультури,

музичний керівник,

вихователі. 

До медичного складу відносяться:

лікар-офтальмолог,

сестра медична старша,

сестра медична лікувального кабінету

Пріоритетним напрямком роботи спеціального закладу дошкільної освіти є:

раціонально побудований педагогічний процес, який передбачає корекційно-виховну роботу з урахуванням стану ушкодження зорового аналізатора у дітей дошкільного віку, поєднану, з тривалим та інтенсивним комплексним лікуванням різноманітних порушень зору.

Завдяки спеціальній формі організації освітнього процесу, де є місце корекційно-реабілітаційній, навчально-виховній і лікувально-відновлювальній роботі, ми можемо забезпечити висококваліфіковане лікування дітей з порушеннями зору зору, можливість проведення частих і довготривалих процедур, проведення загальних оздоровчих заходів, а також, повний комплекс педагогічних послуг в умовах звичайного режиму дня дитини.

Лікувально-профілактичний та реабілітаційний напрямок роботи

здійснюється завдяки наявності ортоптичного кабінету з сучасною офтальмологічною апаратурою. Комп'ютерна діагностика і спеціальні комп'ютерні програми дозволяють проводити лікування та підтримку зору у дітей. В медичному кабінеті достатньо обладнання для укріплення здоров'я і профілактики інфекційних захворювань у дітей. Педагогічний колектив працює за чіткою системою фізкультурно-оздоровчої роботи, яка розроблена з урахуванням індивідуальних особливостей, стану здоров'я дітей та відповідно до рекомендацій лікаря-педіатра і лікаря-офтальмолога.

Корекційно-відновлювальний напрямок роботи

Здійснюється фахівцями закладу на основі загальних принципів навчання і виховання дітей. Поряд з тим їх навчання і виховання має свої особливі задачі, принципи, спрямовані на відновлення,
корекцію і компенсацію порушених і недорозвинених функцій, організацію диференційованого навчання, підготовку до життя в сучасному суспільстві дітей з психофізичними порушеннями. Слід відзначити, що специфіка корекційної роботи з такими дітьми проявляється в урахуванні загальних закономірностей та специфічних особливостей їх розвитку, опорі на здорові сили і їх збереженні можливості, у використанні спеціальних форм і методів, перерозподілі навчального матеріалу й зміні темпу його вивчення, використанні спеціальних посібників, приладів. 

Освітньо-виховний напрямок роботи

Освітній процес у закладі здійснюється вихователями та фахівцями, побудований за кількома програмами, серед яких: Програма розвитку дитини дошкільного віку "Українське дошкілля", "Програмно - методичний комплекс. Програма розвитку дітей сліпих та зі зниженим зором від народження до 6 років", "Дитина" освітня програма для дітей від 2-х до 7 років. Індивідуальні програми (маршрути) розвитку дітей з важкими психофізичними порушеннями.Завдяки ним забезпечується реалізація інваріантної частини нової редакції Базового компоненту дошкільної освіти України.Таким чином реалізується компетентнісний підхід до розвитку особистості дитини,вирішуються завдання набуття нею соціального і життєвого досвіду, створюються спеціальні умови для корекційно-реабілітаційної роботи.

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати